Αιλουροειδές

Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

η γνώση είναι δύναμη


4 απαντήσεις

    Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις....

    Admin
    Admin
    Admin


    Αριθμός μηνυμάτων : 94
    Ημερομηνία εγγραφής : 06/09/2010
    Τόπος : Ζούγκλα

    Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις.... Empty Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις....

    Δημοσίευση  Admin Τρι Σεπ 07, 2010 4:31 am

    cat
    avatar
    Πρωτεσίλαος


    Αριθμός μηνυμάτων : 52
    Ημερομηνία εγγραφής : 07/09/2010
    Ηλικία : 93

    Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις.... Empty Απ: Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις....

    Δημοσίευση  Πρωτεσίλαος Τρι Σεπ 07, 2010 10:25 am

    Ινδοί επιτρέπεται να πάρουν μέρος στη συζήτηση;
    Admin
    Admin
    Admin


    Αριθμός μηνυμάτων : 94
    Ημερομηνία εγγραφής : 06/09/2010
    Τόπος : Ζούγκλα

    Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις.... Empty Απ: Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις....

    Δημοσίευση  Admin Τρι Σεπ 07, 2010 2:33 pm

    δεν νομιζω οτι εχει το πνευματικο μεγεθος που απαιτειται για να μπορει να γραφει εδω μεσα.......θα πρεπει να διαβασει τρεις φορες την μαχαμπαρατα για να του επιτραπει η εισοδος..... Twisted Evil
    avatar
    Πρωτεσίλαος


    Αριθμός μηνυμάτων : 52
    Ημερομηνία εγγραφής : 07/09/2010
    Ηλικία : 93

    Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις.... Empty Απ: Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις....

    Δημοσίευση  Πρωτεσίλαος Τρι Σεπ 07, 2010 2:45 pm

    Admin έγραψε:δεν νομιζω οτι εχει το πνευματικο μεγεθος που απαιτειται για να μπορει να γραφει εδω μεσα.......θα πρεπει να διαβασει τρεις φορες την μαχαμπαρατα για να του επιτραπει η εισοδος..... Twisted Evil

    Αισχρός είναι! Αν ψάξεις τις αναρτήσεις που έκανε πριν από τρεις μήνες - για παράδειγμα - θα καταλάβεις ότι φέρνει το χάος κάθε ερχόμενη εβδομάδα!

    Η εμμονή που έχει με το χρυσό είναι επικίνδυνη και τον κατατάσσει στους εβραϊζοντες!
    Admin
    Admin
    Admin


    Αριθμός μηνυμάτων : 94
    Ημερομηνία εγγραφής : 06/09/2010
    Τόπος : Ζούγκλα

    Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις.... Empty Απ: Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις....

    Δημοσίευση  Admin Τρι Σεπ 07, 2010 2:50 pm

    εβραϊζοντες;....γιατι το λες αυτο;......αβρααμ τον λενε τον ανθρωπο lol! .........
    avatar
    Πρωτεσίλαος


    Αριθμός μηνυμάτων : 52
    Ημερομηνία εγγραφής : 07/09/2010
    Ηλικία : 93

    Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις.... Empty Απ: Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις....

    Δημοσίευση  Πρωτεσίλαος Τρι Σεπ 07, 2010 2:51 pm

    Admin έγραψε:εβραϊζοντες;....γιατι το λες αυτο;......αβρααμ τον λενε τον ανθρωπο lol! .........

    Και γι΄αυτό!
    avatar
    Πρωτεσίλαος


    Αριθμός μηνυμάτων : 52
    Ημερομηνία εγγραφής : 07/09/2010
    Ηλικία : 93

    Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις.... Empty Απ: Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις....

    Δημοσίευση  Πρωτεσίλαος Τετ Σεπ 08, 2010 8:39 am

    http://www.romanity.org/indexe.htm

    ...μια ιστοσελιδα για πολυ συζητηση και σκεψη...για την ανατολικη ρωμαϊκη αυτοκρατορια...και τους ρωμιους...
    avatar
    Πρωτεσίλαος


    Αριθμός μηνυμάτων : 52
    Ημερομηνία εγγραφής : 07/09/2010
    Ηλικία : 93

    Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις.... Empty Απ: Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις....

    Δημοσίευση  Πρωτεσίλαος Τετ Σεπ 08, 2010 8:47 am

    Ο Πρωτόπλαστος

    Γιατί λένε τον Αδάμ πρωτόπλαστο; Τι σημαίνει πρωτόπλαστος;

    Υπάρχουν δύο Αδάμ. Ο πρώτος και ο δεύτερος. Ο πρώτος μας γέννησε στη φθορά, ο δεύτερος μας γέννησε στην αφθαρσία. Ούτε ο πρώτος, όμως, ήταν χρονικά πρώτος άνθρωπος, ούτε ο δεύτερος χρονικά τελευταίος. Και οι δύο είχαν πολλούς άλλους ανθρώπους πρίν και μετά από αυτούς.

    Ο πρώτος πρωτόπλαστος, ο πρώτος Αδάμ, είναι η αιτία της φθοράς και του θανάτου, αυτός στον οποίον βρίσκονται οι ρίζες της τωρινής κτίσης που βλέπουμε γύρω μας και την οποία αισθανόμαστε πάνω μας και στους άλλους γύρω μας: ανθρώπους, ζώα, φυτά, άστρα.

    Ο δεύτερος Αδάμ, ο Χριστός, είναι η αιτία της Ανάστασης και της αφθαρσίας, ο πρωτότοκος των νεκρών στην Ανάσταση και την αιωνιότητα, ο αρχηγός της αιώνιας Ζωής, η ρίζα της Καινής Κτίσης, της Καινής Γής και των Καινών Ουρανών.

    Ο Αδάμ δεν είναι ο βιολογικός, δεν είναι ο ιστορικός προπάτωρ της ανθρωπότητας, αλλά ο οντολογικός πρωτόπλαστος, όχι μόνο της ανθρωπότητας, αλλά ολόκληρης της κτίσης, είναι η ρίζα του σύμπαντος όπως το βλέπουμε και το ξέρουμε σήμερα. Είναι ο διαλεγμένος από το Θεό άνθρωπος, που ανακεφαλαίωσε στό πρόσωπό του ολόκληρη την κτίση, όπως την έπλασε ο Θεός γιά να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της επίθεσης του αγγέλου Σατάν. Αυτής της κτίσης, που είναι χωρισμένη σε αρσενικά και θηλυκά όντα, που φέρει επάνω της τους δερμάτινους χιτώνες, την βιολογική μας φύση, την έλξη των δύο φύλων, την ανάγκη της υλικής τροφής, του πολλαπλασιασμού, της άμυνας και του θανάτου.

    Ο Αδάμ είναι ο αντιπρόσωπος της κτίσης, αυτός που έδειξε την κλήση της κτίσης στην αιώνια ζωή της αφθαρσίας στον Παράδεισο, αλλά και την πρώση της κτίσης στη ζωή της λύπης και του στεναγμού, τη ζωή ανάμεσα στις άκανθες και τους τριβόλους, τη ζωή του ιδρώτα και της αναμονής του θανάτου (Γεν. γ΄ 16-19).

    Ο Αδάμ είναι αυτός που έδειξε στό φθαρτό τούτο κόσμο σε ποιά δόξα και σε ποιά μακαριότητα είναι καλεσμένος ο άνθρωπος, πώς είναι ο άνθρωπος κοντά στό Θεό, αλλά και σε ποιά κατάντια κατρακυλάει, όταν φύγει μακρυά του. Ο Αδάμ έδειξε πόσο μεγάλος είναι ο άνθρωπος, αλλά και πόσο μικρός και τιποτένιος, πόσο τιποτένιος και δυστυχισμένος είναι μόνος του και πόσο μακάριος, όταν παραδεχθεί να μείνει κάτω από τη θαλπωρή της αγάπης του Πλάστη του.

    Ο Αδάμ είναι ο αρχηγός του ανθρώπινου γένους στην αμαρτία, την πτώση και την ανυπακοή, αλλά και ο αρχηγός του στην επιστροφή στον Πλάστη του. Είναι ο αρχηγός στην πτώση, γιατί είναι ο πιο αδικαιολόγητος αμαρτωλός. Είναι ο αρχηγός στην επιστροφή της μετανοίας, γιατί πρώτος επέστρεψε στον Κύριο, απ’ όλους τους αμαρτωλούς της γής.

    Είναι ο πιο αδικαιολόγητος αμαρτωλός γιατί κανείς δεν απόλαυσε σαν κι αυτόν τη Χάρη του Θεού και τον Παράδεισο, γιατί κανείς άλλος δεν δέχθηκε στό πρόσωπό του άμεσα το εμφύσημα του Αγίου Πνεύματος, γιατί κανείς άλλος, πρίν απ’ αυτόν, δεν είδε το Χριστό και δε μίλησε μαζί Του και δεν καθοδηγήθηκε από τις εντολές Του.

    Είναι, όμως, και ο διδάσκαλος της μετανοίας στην ανθρωπότητα ολόκληρη, ο αρχηγός της επιστροφής των ανθρώπων στον Κύριο και Θεό τους που τον εγκατέλειψαν “και ώριξαν εαυτοίς λάκκους συντετριμμένους”.

    Ο Αδάμ είναι ο πρώτος άνθρωπος που γνώρισε το Θεό πρόσωπο πρός πρόσωπο, το πρώτο μέλος της Εκκλησίας του Χριστού, ο πρώτος Πατριάρχης του Λαού του Θεού, ο πρώτος του Λαού εκείνου στον οποίο ήταν “γνωστός ο Θεός”. Γι’ αυτό και η ορθόδοξη εικονογραφία στην εικόνα της Αναστάσεως έχει το Χριστό να σηκώνει πρώτους απ’ όλους τους δικαίους τον Αδάμ και την Εύα.

    Έχει υπερτονισθεί η παρακοή και η πτώση του Αδάμ στην αμαρτία και το θάνατο, αλλά πολύ λίγο προσέχουμε το άλλο μισό της ιστορίας, την μετάνοια και την επιστροφή του. Και όχι μόνο την προσωπική του μετάνοια και την προσωπική του επιστροφή, αλλά το γεγονός ότι υπήρξε η πρωτοπορεία όλων των μετανοούντων της γής και ο αρχηγός όλων των επιστρεφόντων στό Θεό.

    Με τον Αδάμ και την Εύα αρχίζει η ιστορία του Ισραήλ, η ιστορία του λαού εκείνου που γνώριζε το Θεό, ανάμεσα σ’ όλους τους λαούς του κόσμου που τον αγνοούσαν. Ο Αδάμ δεν είναι μόνον ο πρώτος που γνώρισε τον Χριστό, ο πρώτος στην ουσία πιστός Χριστιανός, είναι και ο πρώτος και απώτερος προπάτορας του Χριστού, η αρχή της κατά σάρκα και εν χρόνω γενεαλογίας Του.
    avatar
    Πρωτεσίλαος


    Αριθμός μηνυμάτων : 52
    Ημερομηνία εγγραφής : 07/09/2010
    Ηλικία : 93

    Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις.... Empty Απ: Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις....

    Δημοσίευση  Πρωτεσίλαος Τετ Σεπ 08, 2010 8:52 am

    Η Γένεση

    Όπως ήδη αναφέρθηκε στην αρχή, το βιβλίο της Γενέσεως χωρίζεται σε δύο ενότητες. Η πρώτη ενότητα, το πρώτο κεφάλαιο και οι τρείς πρώτοι στίχοι του δευτέρου κεφαλαίου, αναφέρονται στη δημιουργία του κόσμου και της ανθρωπότητας ολόκληρης. Η δεύτερη ενότητα, το υπόλοιπο βιβλίο, από τον στίχο 4 του δευτέρου κεφαλαίου μέχρι το τέλος, δεν είναι άλλο από την ιστορία των ανθρώπων εκείνων στους οποίους αποκαλύφθηκε ο Θεός, οι οποίοι γνώριζαν το Θεό και αμάρταναν και μετανοούσαν ενώπιόν Του. Είναι η ιστορία του Αδάμ και των απογόνων του.

    Το πρώτο κεφάλαιο, η πρώτη ενότης, δεν αναφέρει τίποτε γιά τον Αδάμ και την Εύα, δεν αναφέρει τίποτε γιά τον Παράδεισο, δεν αναφέρει τίποτε γιά το εμφύσημα, αναφέρει, όμως, και μάλιστα τόνίζει έντονα, ότι ο άνθρωπος δημιουργήθηκε κατ’ εικόνα της Αγίας Τριάδος: “Και είπεν ο Θεός^ ποιήσωμεν άνθρωπον κατ’ εικόνα ημετέραν και καθ’ ομοίωσιν, και αρχέτωσαν των ιχθύων της θαλάσσης...”. Είναι χαρακτηριστική η εναλλαγή του ενικού, και του πληθυντικού, τόσο όταν αναφέρεται στό Θεό, όσο και όταν αναφέρεται στον άνθρωπο. Αυτή η εναλλαγή είναι κλειδί γιά την κατανόηση του κειμένου:

    “Και είπεν ο Θεός (ενικός) ποιήσωμεν (πληθυντικός) άνθρωπον (ενικός) κατ’ εικόνα (ενικός) ημετέραν (πληθυντικός) και καθ’ ομοίωσιν, και αρχέτωσαν (πληθυντικός)...”

    Τι βγαίνει από αυτές τις εναλλαγές ενικού και πληθυντικού;

    Ο Θεός είναι ένας (είπεν ο Θεός), σε τρία πρόσωπα (ποιήσωμεν). Το ίδιο είναι ο άνθρωπος. Ολόκληρη η ανθρωπότης είναι στην ουσία ένας άνθρωπος (ποιήσωμεν άνθρωπον). Η φύση του ανθρώπου είναι, όπως και η φύση του Θεού, μία και κοινή σε όλα τα πρόσωπα. Τα πρόσωπα, όμως, είναι πολλά (και αρχέτωσαν). Η εικόνα, όμως, όλων των προσώπων είναι μία, ο σαρκωθείς Λόγος του Θεού, “δι’ ού τα πάντα εγένετο”, που είναι εικόνα του Θεού του αοράτου. “Και εποίησεν ο Θεός τον άνθρωπον, κατ’ εικόνα Θεού εποίησεν αυτόν”.

    Αυτός ο άνθρωπος, που έγινε κατ’ εικόνα Θεού, είναι όλος ο άνθρωπος, ολόκληρη η ανθρωπότης και ο καθένας μας ξεχωριστά σαν πρόσωπο. Όλοι είμαστε δημιουργημένοι κατ’ εικόνα Θεού, είτε το θέλουμε είτε όχι, και όλοι είμαστε καλεσμένοι στό καθ’ ομοίωσιν, στό να ομοιάσουμε με το Θεό. Είμαστε όλοι καλεσμένοι στη θέωση, που μόνον η κατοίκηση μέσα μας του Αγίου Πνεύματος μας χαρίζει. Όμως, αν και είμαστε δημιουργημένοι όλοι κατ’ εικόνα Θεού χωρίς να ερωτηθούμε, στό καθ’ ομοίωσιν δεν ερχόμαστε παρά μόνον αν το θέλουμε. Επιτρέπουμε το Πνεύμα το Άγιο να κατοικήσει μέσα μας ή του κλείνουμε την πόρτα της ψυχής μας, ελεύθερα.

    Είμαστε εικόνες Θεού, όχι φυσικά από τη βιολογική μας φύση, αλλά γιατί ο Θεός, ο Λόγος του Θεού, ενώθηκε με τη φύση μας. Η ένωση αυτή του Θεού και του ανθρώπου στό πρόσωπο του Θεού Λόγου έκανε την ανθρωπότητα κατ’ εικόνα Θεού. Το γεγονός αυτό, που δεν εξαρτάται από την ελεύθερη βούληση του προσώπου μας, μας έκανε όλους δεκτικούς του Αγίου Πνεύματος. Μας έκανε όλους δοχεία ικανά να δεχθούν και να κρατήσουν τη Χάρη και την Ενέργεια του Αγίου Πνεύματος. Είμαστε εικόνες Θεού, άρα μπορούμε - αν θέλουμε - να δεχθούμε και να κρατήσουμε μέσα μας το Πνεύμα το Άγιο. Θά το δεχθούμε όμως; Θά μείνουμε δοχεία άδεια ή γεμάτα; Να τι εξαρτάται από τη δική μας προσωπική θέληση, από την προσωπική μας ελευθερία.

    Και είπεν ο Θεός^ ποιήσωμεν άνθρωπον κατ’ εικόνα ημετέραν και καθ’ ομοίωσιν... “και εποίησεν ο Θεός τον άνθρωπον, κατ’ εικόνα Θεού εποίησεν αυτόν”. Ο Θεός θέλει τον άνθρωπο κατ’ εικόνα και κάθ’ ομοίωσιν, όμως, όπως βλέπουμε, τον δημιούργησε μόνον κατ’ εικόνα. Το καθ’ ομοίωσιν το άφησε στη δική του προαίρεση. “Ποιήσωμεν... κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν... και εποίησε... κατ’ εικόνα”. Όλοι είμαστε “κατ’ εικόνα Θεού”, όμως, δεν είμαστε όλοι καθ’ ομοίωσιν, παρά μόνον όσοι το θέλουν. Όλοι έχουμε την ικανότητα να δεχθούμε το Πνεύμα το Άγιο, δεν θέλουμε, όμως, όλοι να κατοικήσει μέσα μας ο Παράκλητος.

    Αυτή είναι η διαφορά του κατ’ εικόνα και του καθ’ ομοίωσιν. Το κατ’ εικόνα είναι χαρισμένο στη φύση μας, λόγω της ενανθρωπήσεως του Υιού και Λόγου του Θεού. Το καθ’ ομοίωσιν εναπόκειται στό πρόσωπο του καθ’ ενός μας, εξαρτάται από την προσωπική μας ελευθερία.

    Να, όμως, και κάτι άλλο που πρέπει να παρατηρήσουμε στην πρώτη αυτή βασική ενότητα του βιβλίου της Γενέσεως. Γράφει: “Και εποίησεν ο Θεός τον άνθρωπον, κατ’ εικόνα Θεού εποίησεν αυτόν, άρσεν και θήλυ εποίησεν αυτούς”.

    Η διάκριση σε άρσεν και θήλυ δεν έχει, βέβαια, καμμία σχέση με την εικόνα του Θεού. Ο Θεός δεν διακρίνεται σε άρσεν και θήλυ. Επομένως, η διάκριση σε αρσενικό και θηλυκό είναι κάτι το δευτερεύον και το εφήμερο, κάτι το επίπλαστο στον άνθρωπο, όπως οι δερμάτινοι χιτώνες που του δόθηκαν μετά την παρακοή. Δημιουργηθήκαμε αρσενικά και θηλυκά, άνδρες και γυναίκες γιά να αντιμετωπίσθεί η διάσπαση που επέφερε η απομάκρυνση από τη χάρη του Θεού, γιά να αντιμετωπισθεί με μία φυσική δύναμη συνοχής η έλληψη της Θείας Ενεργείας, που με τη στάση μας διώξαμε.

    Επομένως, ο άνθρωπος και η κτίση ολόκληρη, όπως είναι σήμερα, δεν αντανακλά τη βούληση του Θεού. Δεν είμαστε δημιουργημένοι όπως θά ήθελε ο Θεός να είμαστε. Μας δημιύργησε έτσι, όπως είμαστε σήμερα, γιά να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε, άνθρωποι, ζώα, φυτά και άψυχα τις συνέπειες της απομάκρυνσής μας από το δημιουργό μας. Είναι μια εφήμερη δημιουργία αυτή, που θά παρέλθει, γιατί “εν τη αναστάσει ούτε γαμούσι ούτε εκγαμίζονται άλλ’ ως άγγελοι του Θεού εν ουρανώ εισι”^ και οι άγγελοι του Θεού δεν έχουν τη δική μας διάκριση σε άρσεν και θήλυ.



    “Και είδεν ο Θεός τα πάντα όσα εποίησε, και ιδού καλά λίαν. Και εγένετο εσπέρα και εγένετο πρωϊ, ημέρα έκτη”. “Τα πάντα όσα εποίησεν” ο Θεός, είναι όλα τα δημιουργήματά του, τα παλιά και τα καινούρια και τα μελούμενα, όλα ανεξαιρέτως. Η έκτη ημέρα σημειώνει την ολοκλήρωση της δημιουργίας. Δεν πρέπει να την βλέπουμε σαν παρελθόν. Είναι και παρελθόν και παρόν και μέλλον, όσο μέλλον υπάρχει ακόμη γιά τον φθαρτό τούτο κ΄οσμο.

    “Και συνετελέσθησαν ο ουρανός και η γή και πάς ο κόσμος αυτών. Και συνετέλεσεν ο Θεός εν τη ημέρΆα τη έκτη τα έργα αυτού, ά εποίησε”. Τα έργα του Θεού είναι και τα παιδιά που δεν γεννήθηκαν ακόμη και τα ζώα που δεν έζησαν ακόμη, και τα φυτά που δεν φύτρωσαν ακόμη, όλα συμπεριλαμβάνονται μέσα σ’ αυτήν την έκτη μέρα της δημιουργίας. Γιατί αν όσα δημιουργήματα του Θεού δεν γεννήθηκαν ακόμη δεν συμπεριλαμβάνονταν σ’ αυτήν την έκτη μέρα, η Αγία Γραφή δεν θά έλεγε “και συνετελέσθησαν ο ουρανός και η γή και πάς ο κόσμος αυτών”. Συνετελέσθησαν θά πεί ολοκληρώθηκαν. Πώς ολοκληρώθηκαν, αφού δεν γεννήθηκαν ακόμη; Όμως, ο Θεός βλέπει πέρα από το χρόνο, που βάζει όρια σ’ εμάς, αλλά όχι σ’ Εκείνον.

    Σ’ αυτή, λοιπόν, την πρώτη ενότητα της Γενέσεως περιγράφεται η Δημιουργία ολόκληρη και η ανθρωπότης ολόκληρη. Οι έξι ημέρες της Δημιουργίας είναι οι μυστικές χρονικές περίοδοι αυτής της δημιουργίας που ξέρουμε, όπως την έπλασε ο Θεός γιά να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της πτώσεως. Η έκτη μέρα είναι η κορώνα και η ολοκλήρωση της Δημιουργίας σ’ αυτήν την κατάσταση της πτώσεως και της φθοράς. Χρονικά η έκτη μέρα δεν τελείωσε ακόμη. Ενώ, όμως, η έκτη μέρα δεν τελείωσε ακόμη, γιά μας τους εν χρόνω ζώντες, η έβδομη μέρα ήρθε και τελείωσε.



    ********************************************************
    αποσπασματα απο το βιβλιο "εξι αυγες" του αλ. καλομοιρου
    avatar
    Πρωτεσίλαος


    Αριθμός μηνυμάτων : 52
    Ημερομηνία εγγραφής : 07/09/2010
    Ηλικία : 93

    Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις.... Empty Απ: Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις....

    Δημοσίευση  Πρωτεσίλαος Τετ Σεπ 08, 2010 9:03 am

    Ο Παράδεισος και οι απέναντι

    Που βρίσκεται ο Παράδεισος; Τι έγινε, τέλος πάντων, έκείνος ο Παράδεισος όπου έζησε ο Αδάμ και η Εύα και όπου περπατούσε ο Θεός; Τι σχέση έχει ο παλιός εκείνος Παράδεισος με αυτόν που περιμένουμε στον Μέλλοντα Αώνα της Καινής Γής; Τι σχέση έχει με τη νέα Ιερουσαλήμ;

    Παράδεισος είναι ό,τι και όποιος δέχεται την άκτιστη θεία Ενέργεια του Αγίου Πνεύματος.

    Κάθε άγιος είναι Παράδεισος. Η εκκλησία του Χριστού είναι Παράδεισος.

    Στη ζωή πολλών αγίων βλέπουμε τον κόσμο γύρω τους να μεταμορφώνεται σε μια γωνιά του αρχαίου Παραδείσου, κυρίως τον κόσμο των άλογων όντων. Τα ζώα και τα φυτά συμπεριφέρονται σαν κι αυτά που βρίσκονταν στον Παράδεισο. Το ίδιο συμβαίνει και στους ανθρώπους με καλή προαίρεση. Ακόμη και η φύση αποκτά παραδείσιες ιδιότητες. Η φωτιά δεν τους καίει, περπατούν πάνω στα νερά, πετούν στον αέρα, τα δηλητήρια δεν τους πειράζουν, οι αρρώστιες θεραπεύονται, το κρύο δεν τους ενοχλεί. Η Χάρις του αγίου Πνεύματος ακτινοβολεί γύρω τους και ευεργετεί τη γύρω τους κτίση.

    Ο αρχαίος Παράδεισος ήταν ένας συγκεκριμένος, καλά καθορισμένος και σαφώς περιγραμμένος τόπος σε ορισμένο γεωγραφικό χώρο. “Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον εν Εδέμ κατά ανατολάς”. Η υπόλοιπη γή ήταν στην κατάσταση που την ξέρουμε. Ο Παράδεισος ήταν μία νησίδα της Χάρης του Θεού πάνω στη γή. Έξω από τον Παράδεισο τα ζώα συνέχιζαν να τρώνε το ένα το άλλο, τα φυτά να μαραίνονται και να αποσυντίθενται, η ζωή ήταν όπως πάντα και όπως θά συνεχίσει να είναι μέχρι τη Δευτέρα Παρουσία.

    Αυτό που ίσως ξενίσει την αντίληψή μας και μας φανεί πρωτάκουστο είναι ότι έξω από τον Παράδεισο δεν ζούσαν μόνο ζώα και φυτά, αλλά και άνθρωποι, πλήθη ανθρώπων. Εν τούτοις, η Αγία Γραφή μας αφήνει σαφώς να εννοήσουμε την πραγματικότητα αυτή, αρκεί να προσέξουμε λίγο μελετώντας την:

    Όταν ο Θεός, μετά την παρακοή, “εξέβαλε τον Αδάμ και κατώκησεν αυτόν απέναντι του παραδείσου της τρυφής”, ο Αδάμ και η Εύα απέκτησαν δύο παιδιά, τον Κάιν και τον Άβελ. Στη συνομιλία του Κάιν με το Θεό, μετά την αδελφοκτονία, ακούμε τον Κάιν να λέγει στό Χριστό: “Ει εκβάλεις με σήμερον από προσώπου της γής και από προσώπου σου κρυβήσομαι, και έσομαι στένων και τρέμων επί της γής, και έσται πάς ο ευρίσκων με, αποκτενεί με. Και είπεν αυτώ Κύριος ο Θεός^ ουχ ούτως, πάς ο αποκτείνας Κάιν επτά εκδικούμενα παραλύσει. Και έθετο Κύριος ο Θεός σημείον τω Κάιν του μη ανελείν αυτόν πάντα τον ευρίσκοντα αυτόν”. Ο Χριστός δίνει στον Κάιν “σημείον”, ώστε όποιος τον βρεί να μήν τον σκοτώσει (Γεν. δ΄ 14-15). Σημείον στην πίστη μας είναι ένα και μοναδικό: ο Σταυρός. Σφράγισε, δηλαδή, ο Θεός τον Κάιν με το σημείο του σταυρού, που προστατεύει από κάθε κακό. Η αντωνυμία “πάς” χρησιμοποιείται αποκλειστικά γιά πρόσωπα, δηλαδή γιά ανθρώπους, ουδέποτε γιά ζώα. Επομένως, ο Κάιν κινδύνευε από άλλους ανθρώπους. Δεν υπήρχαν πάνω στη γή μόνον αυτός και οι γονείς του, αλλά και άλλοι άνθρωποι.

    Άλλο θέμα είναι η γυναίκα του Κάιν. Ποιά ήταν αυτή; Αυτοί που ισχυρίζονται ότι ο Κάιν παντρεύτηκε κάποια αδελφή του ξεχνούν ότι ο Αδάμ και η Εύα δεν απέκτησαν άλλα παιδιά μετά τ ό θάνατο του Άβελ, παρά μόνον αφού πέρασαν διακόσια τριάντα χρόνια. “Έγνω δε Αδάμ Εύαν την γυναίκα αυτού, και συλλαβούσα έτεκεν υιόν, και επωνόμαστε το όνομα αυτού Σήθ, λέγουσα^ εξανέστησε γάρ μοι ο Θεός σπέρμα έτερον αντί Άβελ όν απέκτεινε Κάιν... έζησε δε Αδάμ τριάκοντα και διακόσια έτη, και εγένησε κατά την ιδέαν αυτού και κατά την εικόνα αυτού και επωνώμασε το όνομα αυτού Σήθ. Εγένοντο δε αι ημέραι του Αδάμ, άς έζησε μετά το γεννήσαι αυτόν τον Σήθ, έτη επτακόσια, και εγέννησεν υιούς και θυγατέρας” (Γεν. δ΄ 25 25, ε΄ 3). Οι θυγατέρες λοιπόν του Αδάμ και της Εύας αναφέρονται μόνο μετά τη γέννηση του Σήθ. Δεν περίμενε, βέβαια, ο Κάιν διακόσια τριάντα χρόνια γιά να παντρευτεί. Εξ’ άλλου η Γένεση αναφέρει τη γυναίκα του Κάιν αμέσως μετά τη συνομιλία που είχε ο Κάιν με το Χριστό και το σφράγισμά του με το σημείο του σταυρού (Γεν. δ΄ 17). Άς αφήσουμε ότι αυτοί που ισχυρίζονται ότι ο Κάιν παντρεύτηκε κάποια αδελφή του αποδέχονται σαν κάτι φυσικό την αιμομιξία.

    Αμέσως μετά τη γέννηση του πρώτου του παιδιού ο Κάιν οικοδόμησε μια ολόκληρη πόλη. “Και έγνω Κάιν την γυναίκα αυτού, και συλλαβούσα έτεκε τον Ενώχ. Και ήν οικοδομών πόλιν και επωνόμασε την πόλιν επί τω ονόματι του υιού αυτού, Ενώχ” (Γεν. δ΄ 17). Γιά ποιούς κατασκευάζει ο Κάιν μια ολόκληρη πόλη; Γιά την τριμελή οικογένειά του; Ποιά ήταν η γυναίκα του Ενώχ;

    Ο Κάιν ήταν γεωργός και ο Άβελ ποιμήν προβάτων. Στους άμεσους απογόνους του Κάιν βρίσκουμε κτηνοτρόφους, τον εφευρέτη του ψαλτηρίου και της κιθάρας, σιδηρουργούς, όπως ο Θόβελ, που “ήν σφυροκόπος χαλκεύς χαλκού και σιδήρου” (Γεν. δ΄ 22). Όλα αυτά πρίν αποκτήσουν ο Αδάμ και η Εύα τον τρίτο τους γυιό, τον Σήθ. Είμαστε, δηλαδή, στη σχετικά πρόσφατη γιά την ανθρωπότητα εποχή του σιδήρου, ενώ ακόμη ο Αδάμ και η Εύα ζούν.

    Αν υπολογίσουμε τα χρόνια της ζωής του Αδάμ και των απογόνων του βρίσκουμε ότι ο Αδάμ πρέπει να έχει ζήσει πολύ πρόσφατα, δηλαδή περίπου 5500 χρόνια πρό Χριστού. Αυτή είναι πάρα πολύ πρόσφατη περίοδος στην ανθρώπινη ιστορία. Υπήρχαν, επομένως, έξω από τον Παράδεισο όχι απλώς άνθρωποι, αλλά πάρα πολλοί άνθρωποι.



    *********************************************************
    ...αποσπασματα απο το βιβλιο "εξι αυγες" του αλ. καλομοιρου...
    συνεχιζεται
    avatar
    Πρωτεσίλαος


    Αριθμός μηνυμάτων : 52
    Ημερομηνία εγγραφής : 07/09/2010
    Ηλικία : 93

    Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις.... Empty Απ: Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις....

    Δημοσίευση  Πρωτεσίλαος Πεμ Σεπ 09, 2010 5:56 am

    Admin έγραψε:δεν νομιζω οτι εχει το πνευματικο μεγεθος που απαιτειται για να μπορει να γραφει εδω μεσα.......θα πρεπει να διαβασει τρεις φορες την μαχαμπαρατα για να του επιτραπει η εισοδος..... Twisted Evil

    επαθε ενα χνερι απο τον stalker. το φυσαει και δεν κρυωνει. οταν πιεζεται αρχιζει και δουλευει. εχει δουλειες. διαφορετικα φλομωνει τον κοσμο με τα πνευματικα του αποβλητα
    Gatoulina
    Gatoulina


    Αριθμός μηνυμάτων : 117
    Ημερομηνία εγγραφής : 07/09/2010
    Τόπος : στα αστερια

    Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις.... Empty Απ: Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις....

    Δημοσίευση  Gatoulina Πεμ Σεπ 09, 2010 6:07 am

    Πρωτεσίλαος έγραψε:
    Admin έγραψε:δεν νομιζω οτι εχει το πνευματικο μεγεθος που απαιτειται για να μπορει να γραφει εδω μεσα.......θα πρεπει να διαβασει τρεις φορες την μαχαμπαρατα για να του επιτραπει η εισοδος..... Twisted Evil

    επαθε ενα χνερι απο τον stalker. το φυσαει και δεν κρυωνει. οταν πιεζεται αρχιζει και δουλευει. εχει δουλειες. διαφορετικα φλομωνει τον κοσμο με τα πνευματικα του αποβλητα


    γεια σου μεγαλε Πρωτεσιλαε... Laughing Laughing Laughing
    Admin
    Admin
    Admin


    Αριθμός μηνυμάτων : 94
    Ημερομηνία εγγραφής : 06/09/2010
    Τόπος : Ζούγκλα

    Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις.... Empty Απ: Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις....

    Δημοσίευση  Admin Πεμ Σεπ 09, 2010 6:11 am

    ουρλιαζει σαν κακια πεθερα οταν πας να τους αντιπαρατεθεις με λογικα επιχειρηματα στις "θεολογικες" του αποψεις..χανει τον ελεγχο και γινεται αλαζονας,υπεροπτικος και πνευματικα δυσκαμπτος....κατα τα αλλα ισχυριζεται οτι παιζει την θεολογια στα δαχτυλα του και οτι εγω πρεπει να το βουλωσω Basketball ...δεν λεω,την παιζει την θεολογια στα δαχτυλα του..αλλα οχι οπως νομιζει....με την γνωστη κινηση της πεοπαλινδρομησης και του βασανισμου των τριων οπων (μακαρι να ειχε αρχιδια αλλα εχει μονο οπες) alien !

    το αλλο που με εκανε να γελασω οτι οταν ισχυριστηκε,αφου με μπαναρε,οτι στο ΜΦ εχουμε μεινει τρεις και ο κουκος ενω αυτον τον διαβαζουν πολλοι....
    αν προσεξεις στο κατω μερος εχει μετρητη επισκεπτων τον οποιο εχει ρυθμισει στα 60 λεπτα...ο μεσος ορος επισκεπτων ειναι περιπου 50 επισκεπτες και μελη την ωρα,..στο ΜΦ ειναι 30 επισκεπτες και μελη καθε 15 λεπτα!...ακομα κα σε αυτο ψεματα λεει και αλλιωνει τα αποτελεσματα με πουστια lol!
    Gatoulina
    Gatoulina


    Αριθμός μηνυμάτων : 117
    Ημερομηνία εγγραφής : 07/09/2010
    Τόπος : στα αστερια

    Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις.... Empty Απ: Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις....

    Δημοσίευση  Gatoulina Πεμ Σεπ 09, 2010 6:23 am

    Αυτα τα κολπακια των φορουμς χαρα μου ειναι δεδομενο οτι γινονται και μαλιστα με ευκολες ρυθμισεις.
    Δεν πιστευω να το κανεις κι εσυ αυτο ε; θα σου τραβηξω τα αυτακια λεμε. tongue
    Gatoulina
    Gatoulina


    Αριθμός μηνυμάτων : 117
    Ημερομηνία εγγραφής : 07/09/2010
    Τόπος : στα αστερια

    Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις.... Empty Απ: Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις....

    Δημοσίευση  Gatoulina Πεμ Σεπ 09, 2010 6:24 am

    πραγματι στο μφ ειναι καθε 15 λεπτα αν καποιος εμενε ακινητος σαυτο το διαστημα τον πετουσε το συστημα μονο του αυτοματα...
    Αν κανεις το ιδιο πραγμα σε περισσοτερα λεπτα πχ 60 τοτε ειναι λογικο να φαινονται περισσοτερα ατομα μεσα απ οτι στην ουσια ειναι ....
    Admin
    Admin
    Admin


    Αριθμός μηνυμάτων : 94
    Ημερομηνία εγγραφής : 06/09/2010
    Τόπος : Ζούγκλα

    Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις.... Empty Απ: Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις....

    Δημοσίευση  Admin Πεμ Σεπ 09, 2010 6:28 am

    εγω οπως βλεπεις εχω βαλει την ρυθμισει της "ζωντανης συνδεσης" για να μην με κατηγορησει κανεις κα για να ξερουμε καθε στιγμη με ποιον μπορουμε να μιλησουμε

    παντως εχεις δικιο οτι ειναι πειραγμενος ο μετρητης του ινδου...εκτος απο τα πονηρο μετρημα των 60 λεπτων!....παρατηρω οτι ενω γινονται ελαχιστα ποστ καθημερινα,υπαρχουν μερες με 1-2 ποστ,βλεπω οτι περνανε καθε ωρα απο εκει 50-60 ατομα!.....δλδ τί διαβαζουν ολοι αυτοι;....προφανως ειναι πειραγμενος ο μετρητης και με ειδικο προγραμμα αλλιωσης των μετρησεων για να βαυκαλιζεται..
    Gatoulina
    Gatoulina


    Αριθμός μηνυμάτων : 117
    Ημερομηνία εγγραφής : 07/09/2010
    Τόπος : στα αστερια

    Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις.... Empty Απ: Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις....

    Δημοσίευση  Gatoulina Πεμ Σεπ 09, 2010 6:34 am

    σιγα βρε μην περνανε 50-60 ατομα..πλακα κανεις τωρα; το αλλο με τον Τοτο το ξερεις;
    ποστ γινονται παρα πολυ λιγα ανα την ημερα...
    Οποιοι δεν ξερουν ομως την πατανε κανονικα....χεχε
    avatar
    Πρωτεσίλαος


    Αριθμός μηνυμάτων : 52
    Ημερομηνία εγγραφής : 07/09/2010
    Ηλικία : 93

    Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις.... Empty Απ: Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις....

    Δημοσίευση  Πρωτεσίλαος Πεμ Σεπ 09, 2010 6:46 am

    Gatoulina έγραψε:
    Πρωτεσίλαος έγραψε:
    Admin έγραψε:δεν νομιζω οτι εχει το πνευματικο μεγεθος που απαιτειται για να μπορει να γραφει εδω μεσα.......θα πρεπει να διαβασει τρεις φορες την μαχαμπαρατα για να του επιτραπει η εισοδος..... Twisted Evil

    επαθε ενα χνερι απο τον stalker. το φυσαει και δεν κρυωνει. οταν πιεζεται αρχιζει και δουλευει. εχει δουλειες. διαφορετικα φλομωνει τον κοσμο με τα πνευματικα του αποβλητα


    γεια σου μεγαλε Πρωτεσιλαε... Laughing Laughing Laughing

    τι μεγαλος; μονο 80 και χθες γραφτηκα στα προσκοπακια.


    Έχει επεξεργασθεί από τον/την Πρωτεσίλαος στις Πεμ Σεπ 09, 2010 6:49 am, 1 φορά
    Gatoulina
    Gatoulina


    Αριθμός μηνυμάτων : 117
    Ημερομηνία εγγραφής : 07/09/2010
    Τόπος : στα αστερια

    Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις.... Empty Απ: Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις....

    Δημοσίευση  Gatoulina Πεμ Σεπ 09, 2010 6:48 am

    δεν ειχα καμμια αμφιβολια γι αυτο.

    αλλα γιατι καθε μερα εχεις γενεθλια ε; για να παιρνεις τα δωρα πονηρουλικο ε;
    avatar
    Πρωτεσίλαος


    Αριθμός μηνυμάτων : 52
    Ημερομηνία εγγραφής : 07/09/2010
    Ηλικία : 93

    Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις.... Empty Απ: Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις....

    Δημοσίευση  Πρωτεσίλαος Πεμ Σεπ 09, 2010 6:50 am

    Gatoulina έγραψε:δεν ειχα καμμια αμφιβολια γι αυτο.

    αλλα γιατι καθε μερα εχεις γενεθλια ε; για να παιρνεις τα δωρα πονηρουλικο ε;

    χεχε. εισαι ενα κυριο εσυ!
    Gatoulina
    Gatoulina


    Αριθμός μηνυμάτων : 117
    Ημερομηνία εγγραφής : 07/09/2010
    Τόπος : στα αστερια

    Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις.... Empty Απ: Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις....

    Δημοσίευση  Gatoulina Πεμ Σεπ 09, 2010 6:50 am

    Παρακαλω;
    avatar
    Πρωτεσίλαος


    Αριθμός μηνυμάτων : 52
    Ημερομηνία εγγραφής : 07/09/2010
    Ηλικία : 93

    Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις.... Empty Απ: Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις....

    Δημοσίευση  Πρωτεσίλαος Πεμ Σεπ 09, 2010 7:05 am

    Gatoulina έγραψε:Παρακαλω;

    λεω μολις πυροβολησα 5 κινητα τηλεφωνα. στειλε το δωρο μου.
    Admin
    Admin
    Admin


    Αριθμός μηνυμάτων : 94
    Ημερομηνία εγγραφής : 06/09/2010
    Τόπος : Ζούγκλα

    Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις.... Empty Απ: Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις....

    Δημοσίευση  Admin Πεμ Σεπ 09, 2010 7:14 am

    και εγω αυτο πιστευω rabbit
    avatar
    karxarias


    Αριθμός μηνυμάτων : 16
    Ημερομηνία εγγραφής : 07/09/2010

    Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις.... Empty Απ: Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις....

    Δημοσίευση  karxarias Πεμ Σεπ 09, 2010 2:03 pm

    Η Διεθνής Οργάνωση Εγκληματολογικής Αστυνομίας, Ιντερπόλ προειδοποίησε σήμερα τις κυβερνήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο για την αύξηση του κινδύνου τρομοκρατικών επιθέσεων σε περίπτωση που υλοποιηθεί το σχέδιο της αμερικανικής εκκλησίας να κάψει αντίτυπα του Κορανίου...


    «Αν το κάψιμο του Κορανιού που έχει προτείνει ένας πάστορας στις ΗΠΑ προχωρήσει όπως έχει προγραμματιστεί υπάρχει ισχυρή πιθανότητα να ακολουθήσουν βίαιες επιθέσεις σε αθώους ανθρώπους», ανέφερε ανακοίνωση της Ιντερπόλ, προσθέτοντας ότι κατά ένα μέρος δρα μετά από αίτημα του Πακιστάν. Την αντίθεσή του στο σχέδιο της εκκλησίας της Φλόριντα εξέφρασε ο γερουσιαστής των ΗΠΑ Τζον Μακέιν, ο οποίος δήλωσε ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να βάλει σε κίνδυνο τους Αμερικανούς στρατιώτες στο εξωτερικό.

    «Οι απειλές του πάστορα Τζόουνς να κάψει το Κοράνι βάζει σε κίνδυνο τους Αμερικανούς στρατιώτες. Για την ασφάλεια τους, σας παρακαλώ να μην το κάνετε», έγραψε ο γερουσιαστής στο Twitter. Ο Τζον Μακέιν μίλησε μετά από την Σάρα Πέιλιν η οποία επίσης απέρριψε το σχέδιο του πάστορα. Στο μεταξύ, το Πανεπιστήμιο της Φλόριντα, το οποίο εδρεύει στο Γκέινσβιλ ζήτησε σήμερα από το προσωπικό του και τους φοιτητές να αναφέρουν οποιοδήποτε «ύποπτο άτομο ή δέμα».

    Το Πανεπιστήμιο ανέφερε ότι δεν έχει δεχθεί κάποια απειλή μετά από την ανακοίνωση του σχεδίου της εκκλησίας να κάψει το Κοράνι. Στην ανακοίνωσή της, η διοίκηση του Πανεπιστημίου πρόσθεσε ότι είναι «υπερήφανοι» που έχουν 50.000 φοιτητές από 100 χώρες και ανάμεσά τους χριστιανούς και μουσουλμάνους.
    στις 22:38
    avatar
    karxarias


    Αριθμός μηνυμάτων : 16
    Ημερομηνία εγγραφής : 07/09/2010

    Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις.... Empty Απ: Θεολογικές και φιλοσοφικές συζητήσεις....

    Δημοσίευση  karxarias Πεμ Σεπ 09, 2010 2:09 pm

    Hμερομηνία : 09-09-10

    Παραίτηση Σαραζίν από την Μπούντεσμπανκ

    Η Γερμανική Κεντρική Τράπεζα ανακοίνωσε σήμερα ότι ο Τίλο Σαραζίν, μέλος του διοικητικού της συμβουλίου, υπέβαλε την παραίτηση του μετά το θόρυβο που δημιουργήθηκε για τα σχόλια του για τους Μουσουλμάνους και τους Εβραίους.

    «Ο δόκτωρ Σαραζίν ζήτησε από τον πρόεδρο του ιδρύματος να τον απαλλάξει από τα καθήκοντά του», αναφέρεται στην ανακοίνωση της Μπούντεσμπανκ.

    www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι Κυρ Μάης 19, 2024 12:27 am